Болести при зайците

s5003056

Абсцес на долната челюст при зайците

Това е едно от често срещаните заболявания при декоративните-мини зайчета при което се образува кухина изпълнена с гной свързана със зъбите на долната челюст.  Обикновено в началото се появява малка подутина която доста бързо нараства и зайчето започва да капризничи и след това да отказва храната си и видимо отслабва. Размера на абсцеса може да достигне големина на едър орех. Причината за развитието на този абсцес е локална бактериална инфекция .

Лекуването на това заболяване  е изключително и само хирургическо като се комбинира с антибиотикова терапия. Това заболяване много често рецидивира и обикновенно се налага доживотно непрекъснато приемане на антибиотици. Във Ветринарна клиника КАКАДУ предлагаме услугата оперативно отстраняване на абсцеса.

Ветеринарна клиника КАКАДУ

Прекомерно израстване на зъбите при зайците и морските свинчета

При гризачите зъбите растат през целият живот и то с значителна бързина. При неправилно хранене предимно с по-меки храни зъбите израстват прекомерно и  се изкривяват в резултат на което не съвпада дъвкателната повърхност на зъбите от горната и долната челюст. Зайчета с така деформирана захапка започват да се хранят трудно и отслабват. При такива пациенти периодично се налага зъбите да се „подкъсяват“. При всяко посещение при вашият ветеринарен лекар настоявайте и за обстоен преглед на устната кухина.

При морските свинчета прекомерно израстват кътниците и предкътниците и е необходимо редуциране на тяхната дължина.

Във Ветеринарна клиника КАКАДУ предлагаме услугата изрязване на зъби.

Гъбични заболявания при зайците

Зайците сравнително често боледуват от гъбични заболявания на кожата. Външно нещото което може да обезпокои стопанина на зайче е опадването на козинката на петна и наличие на силен сърбеж. Обикновено проблема се проявява изведнъж и се развива доста бързо. Необходимо е да се диагностицира точният възбудител на болестта като това се извършва със специфични тестов, с който разполага нашата ветеринарна клиника. Лечението на гъбичната инфекция е продължително и най-често успешно. В нашата клиника се извършва вземане на материал за изследване и микобиологично доказване.

Ветеринарна клиника КАКАДУ

Цисти на матката (ендометриоза)

pict0243

Сравнително чест проблем при женските не раждали зайчета е развитието на цисти по маточната лигавица. Така образуваните мехурчета се пукат и се получава периодично кървене с различна сила. Лечението на това заболяване е само оперативно. Ако не се реагира на време зайчето умита от кръвозагуб.

Диария при зайците

Нормалните изпражненията на зайците са два вида едните са нормално оформени сухи „топчета“ те се отделят през деня, а другият вид са меки и не оформени който се образуват през нощта и обикновено заека ги изяжда (това е нормално) . Възможно е сутрин да намерите малко по меки изпражнения и това да не е повод за притеснение.

Диарията се установява като мокри петна по постелката на зайчето и доста сериозно зацапване по самото зайче, често се усеща и неприятна  миризма около неговата клетка. Най-честата причина за този проблем е дисбактериоза (намаляване на полезните и увеличаване на вредните бактерии в червата) причинен от стрес, хранене с лоша храна, болка и др . Необходимо е да се консултирате с ветеринарен лекар и по негова преценка да се започне терапия. Заболяванията при зайците може да се развият за няколко часа така че не отлагайте.

Миаза (Червясване)

Това е едно изключително неприятно заболяване при зайчетата отглеждани в домашни условия. Най-често засяганата област на тялото е гениталната . Същността на заболяването е , че започват да се развиват червей (ларви на мухи) в козината на заека. Най-честа причина за това е лошата хигиена на клетката или зацапване след диария.

Необходимо е незабавно да се потърси лекарска помощ.

Заек с червейТова е Неда заек на 7 години който е получил разтройство в следствие на което е развил миаза. Червеите бяха изяли огромна площ от кожата и бяха проникнали в мускулите на крака.

На Неда бе направена и кръвна картина и раните бяха зашити.

Заек с Енцефалитозооноза

Видеозаек